sestdiena, 2011. gada 22. janvāris

E-pasta mārketings Latvijā.

e-pastsŠoreiz iziešu cauri tēmai: E-pasta mārketinga īpatnības Latvijā. Prasīsiet, kādēļ īpatnības un kādēļ Latvijā? Tam ir tikai viens izskaidrojums, ja vēl pirms diviem un trīs gadiem par e-pasta mārketingu runāja tikai tie cilvēki kuri bija cieši saistīti ar affiliate mārketingu, un tehniski šādu instrumentu pielietoja tikai nopietni uzņēmumi, tad jau pagājušajā gadā nolaunčojās Primemail un Mailigen e-pasta mārketinga servisi, kas uzskatāmi par pirmajiem šāda veida servisiem Latvijā. Arī man bija tā iespēja vienu no šiem servisiem bīdīt cauri, tādēļ šis raksts varētu būt uzskatāms, par objektīvu, jo esmu redzējis procesu no iekšpuses, pārzinu arī tehniskās nianses, un esmu bijis viens no sākotnējiem e-pasta mārketinga bīdītājiem Latvijā. Par Latvijas e-pasta mārketinga servisiem raksti, blogos, sāka parādīties kā sēnes pēc lietus viena iemesla dēļ, gan PrimeMail, gan Mailigen palaida tautās savas partnerprogrammas, bet Mailigen partnerprogramma un politika izrādījās veiksmīgāk pozicionēta un attiecīgi uzvarēja šajā cīņā. Tādēļ šobrīd Mailigen var uzskatīt par Latvijas tirgus līderi, bet mazliet ir dīvaini, ka Latvijā to vada cilvēks kura zināšanas par e-pasta mārketingu vēl pirms gada bija pielīdzināmas nullei, un visa informācija, kas attiecās uz e-pasta mārketingu cilvēkam pielīdzinājās raķešzinātnei, (nu Ok gan jau būs arī tagad kādu gudrāku grāmatu izlasījis), bet uzņēmuma klientu konsultanti vēl līdz pat šim brīdim nav sapratuši daudzās e-pasta mārketinga nianses, jo trūkst reālās pieredzes darbā ar šādu instrumentu, kura efektivitātes momentus var sākt saprast apmēram pēc 100 izsūtīšanas reizēm, līdz ar to man kā klientam parādās daudz neatbildētu jautājumu, jo es kā klients nemaz nespēšu saņemt pilnvērtīgu konsultāciju, tikai atkal kārtējo “ūdeni” kas ņemts no ārzemju avotiem un to case study, Latvijā strādājot ar e-pasta mārketingu, kā ar instrumentu, lai palielinātu pārdošanas vai noturētu lojalitāti tiešām ir savas ninanses. Parādijies arī kaut kāds mistiskais kantoris, kas sevi dēvē par monstriem, kuri arī piedāvā šādu servisu, bet vairāk, gan izskatās, ka tur bērni blēņojās, tādēļ tinam tālāk. Nu Ok, nevienu negribu aizvainot, apsolīju rakstīt par tehniskām lietām.
Tātad, kādēļ es neieteikšu lietot Latvijas e-pasta servisus.
Lai saprastu domu, attīšu mazliet vēsturi atpakaļ: 2010.gada 13.augustā UK medijos parādījās sekojoša informācija:
Antispama organizācija Spamhaus iekļāva lielāko Latvijas IP-adrešu daļu savos melnajos sarakstos.
Un pēc The Register esošām ziņām, pašlaik adreses, kuras pieder Latnet Serviss, paliek melnajā sarakstā. Avots te: http://www.theregister.co.uk/2010/08/13/spamhaus_latvia/
Bet, kas ir Spamhaus, kā organizācija, atradīsiet palasot Wikipedia.
Starp citu tieši UK un USA ir visbargākās soda sankcijas attiecībā uz šīm lietām.
Kas no šejienes izriet, Latvijas uzņēmuma e-pasta mārketinga serviss kurš vicina antispama karogu, pats ir melno IP apgabalā, jeb autoritatīvas organizācijas melo? Iespējams arī nav, tomēr šāda smaga aizdoma paliek, bet tad paliek neatbildēti daudzi citi jautājumi.
Neviens no abiem minētajiem e-pasta mārketinga servisa sneidzējiem, līdz pat šim brīdim nav spējis parādīt datu pārraides un/vai uzglabāšanas drošības sertifikātu.
Ja vairākos rakstos tika minēts fakts, ka tas ir forši, ka beidzot arī šie servisi spēj atpazīt latviešu valodu,patestējiet piemēram Mailchimp.com sniegtajās iespējās un sapratīsim, ka tās ir muļķības, šāda iespēja pastāv arī ārpus Latvijas esošajiem e-pasta mārketinga servisiem un latviešu valoda tiek atpazīta pilnībā, Icontact, kurš ir viens no agresīvākajiem tirgus spēlētājiem latviešu valodas mīkstinājumus un garumzīmes negrib pieņemt subject joslā, tomēr e-pasta ziņojumos ar pašu latviešu valodu nav.
Ja manā meillistē ir 10 000 cilvēku un es mēģinu viņiem piegādāt e-pasta ziņojumu, tad piemēram izmantojot Mailigen, visi e-pasti tiek izsūtīti vairāku stundu ilgā laika periodā.
Jautājums: Kā, lai es nosūtu cilvēkam e-pastu tieši tajā laikā kurā es, kā e-pasta mārketinga speciālists uzskatu par efektīvāko potenciālā klienta sasniegšanai?
Atbilde: Tāpēc es un cik man zināms arī daudzi citi affiliate mārketeri, un arī nopietnie uzņēmumi izmanto ārzemju servisus, kuri šādu un arī lielāku apjomu spēj piegādāt pirmās stundas laikā, kas man nodrošina lielāku atvēršanas procentu, attiecīgi arī efektivitāti.
Kāpēc es neizmantotu Latvijas e-pasta mārketinga servisa uzņēmuma pakalpojumus ir arī vēl viens iemesls, tā ir personas datu konfidencialitāte. Ja es izmantoju liela un nopietna ASV vai UK uzņēmuma e-pasta mārketinga servisu manī ir pārliecība, ka pie šiem serveriem var piekļūt tikai atsevišķu personu loks un datu drošība ir atzīmēta ar augstāko prioritāti, serveri tiek aizsargāti no visām iespējamajām pusēm, tomēr pie mums arvien kā kolhozā, kautkur ofisā mētājas serveris, kurā ir iekrātas 50-100 uzņēmumu meillistes, kuras iegūt nesagādātu grūtības jebkuram, vai tas būtu vienkāršs ofisa darbinieks, apkopēja, vai jebkuršs cilvēks no malas.
Ja runājam perspektīvā, tad manis minēto trūkumu novēršanai latviešiem ir nepieciešamas minimālas investīcijas un to varētu novērst pat viena mēneša laikā. Jautājiet sev pazīstamiem speciālistiem kuri orinetējas e-pasta mārketingā un izdariet savus secinājumus.
Pamēģiniet un salīdziniet dažādus e-pasta mārketinga servisus, jautājiet suportam sev neskaidros jautājumus un Jūs noteikti atradīsiet pareizo risinājumu.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru