sestdiena, 2011. gada 22. janvāris

Affiliate programma V.S. Affiliate tīkls

affiliateParalēli strādājot pie sava mazā lolojuma, kas iespējams pārtaps grāmatā, nonācu pie sadaļas par affiliate tīkliem, to priekšrocībām un trūkumiem attiecībā pret “stand alone” affiliate programmām.
Vispār Latvijā vēl joprojām tiek jaukti šie divi jēdzieni affiliate programma un affiliate tīkls, tāpēc uzreiz salikšu visu pa plauktiem.
Affiliate programma parasti tiek organizēta viena uzņēmuma ietvaros, kurš pats izmantojot savus resursus piesaista partnerus un izmantojot savus resursus menedžē un bīda šo partnerprogrammu interneta plašumos.
Savukārt affiliate tīklā iesaistas uzņēmumi un/vai privātpersonas kuri vēlas izplatīt savas preces izmantojot tīkla piedāvātos resursus, programmatūru un tīklā esošos partnerus, par ko savukārt tiek piemērota komisijas maksa, kas mēdz būt dažāda un katru reizi tiek noteikta individuāli. Affiliate tīkls pats veic sava vārda spodrināšanas aktivitātes, kas arī palīdz potenciālajiem partneriem to atrast un tajā strādāt, jo affiliate partnerim vairs nav jāreģistrējas katrā programmā atsevišķi, un arī komisijas maksas parasti tiek apkopotas vienā virtuālajā maciņā no visām programmām kurās partneris ir iesaistījies. Savukārt tīkls novērš iespējamos riskus tikt apkrāptiem no affiliate programmu īpašnieku puses, kā tas mēdza sagadīties ar datateks.lv partnerprogrammu Latvijā piemēram,(pamatojums ir tikai lasītās partneru aizdomas, savukārt attaisnojumi nav sekojuši), un daudzas reizes apspriesto sms.lv partnerprogrammu, kur pat platforma izskatās, kā no pēcpuses izvilkta (ieekonomēja 500 USD?)un affiliate programmas vadītājs ir izbijusi balerīna, kurai pat sajēgas nav pie kura gala ķerties klāt.(nekā personīga)
Ir arī tāds bezpersonisks radījums Inspired izpildījumā, ko viņi lepni dēvē par affiliate tīklu, kas ir radīts uz vienas no vislētākajām pastāvošajām affiliate network platformām, īstā jēgā pat nav mēģinājuši viņu pielāgot, kur nu vēl runāt par normālu affiliate partneru atbalstu, un nemaz nerunājot par to, ka gadu noslēdzot dažiem partneriem iekrātā virtuālā naudiņa tika vienkārši noņemta, izcilas neprofesionalitātes paraugs liela uzņēmuma izpildījumā, nu nedrīkst tā darīt….
Ja atceros pareizi tad vēl pirms gadiem 3-4 starp citu tieši šīs pašas kompānijas šobrīd esošie atsevišķi darbinieki, bija vieni no tiem, kuri bija visaktīvākie affiliate mārketinga iespēju noliedzēji, lai neteiktu-pretinieki latvijā, un vien

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru