sestdiena, 2011. gada 22. janvāris

Cik cilvēku ir Latvijas internetā un ko tie ziemā ēd?

edCik cilvēku Latvijā lieto internetu mani interesē viena vienīga iemesla dēļ, esmu partnerprogrammu dalībnieks un arī vadītājs vienā personā, tādēļ mani šis jautājums interesē tikai no viena skatu punkta- cik es varu pārdot, ja mēģinātu piedāvāt iegādāties to vai citu pakalpojumu vai preci citiem interneta lietotājiem. Vispār uz šo rakstu mani pamudināja Aigars, kurš savā blogā ierakstīja Gemius Audience datus par nacionālajām interneta lietošanas īpatnībām, tomēr es gribēju parakt mazliet dziļāk un paskatīties arī citu aģentūru rezultātus, kas ir pietiekami ievērojami atšķirīgi, un kādēļ tas tā ir, tas pat lācītim skaidrs, tirgus pētijums un pēc tam arī publiskotie dati tiek balstīti uz rezultātiem, kas iegūti aptaujājot vienkāršus mirstīgos cilvēkus, protams ne visus jo tad arī šīs aģentūras saietu sviestā un šādi pētijumi būtu nenormāli dārgi, bet tiek aptaujāti apm 1000-1500 cilvēciņi un uz tiem tad arī balstās visi lielie skaitļi, lai izslēgtu teorētiskas aprēķinu kļūdas, kas vienalga parādās netiek aptaujāti tikai Rīgas spicākie centra džeki, vai arī tikai Malnavas kontrabandisti, bet cilvēciņi tiek izvēlēti nejauši, bet tas jau tāpat Jums bija zināms:):):):):):)
Labi…
Ķersimies vērsim pie ragiem, interneta auditorijas pētijumus pēdējā laikā ir veikušas trīs aģentūras : Gemius, TNS un Gfk, katrs no viņiem ir nonācis pie sava rezultāta.
TNS apgalvo: Jaunākie interneta auditorijas pētījuma rezultāti liecina, ka internetu pēdējo sešu mēnešu laikā ir izmantojuši vidēji 64 % jeb 1 132 000 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem un 2010. gada rudenī ar interneta pieslēgumu bija aprīkotas vidēji 60 % Latvijas mājsaimniecību …
Bet LMT un Gfk kopīgi veiktajā pētijumā ir minēts fakts, ka vismaz viens dators ir 76% ekonomiski aktīvo mājsaimniecību, un trešajā daļā no tām ir vairāki datori, un tajā secināts, ka internets mājās ir pieejams trīs ceturtdaļām Latvijas iedzīvotāju un gandrīz 86% lietotāju izmanto internetu katru dienu.
Dati it kā nesakrīt, bet kopsakarības var izvilkt, ja tā padomājam, nu kas tur tāds liels, 50 000 turp vai atpakaļ tā tak nav nekāda lielā kļūda…
Kamēr Gemius līknēs mēs redzam, ka LV web resursus reāli apmeklē apmēram 820 000 cilvēku katru mēnesi.
Mani interesēja pavisam cita lieta šajos ciparos. How much is a fish? Jeb, cik cilvēku reāli veic pirkumus LV internetā. Arī te ne bez pārsteigumiem.
Gemius apglavo, ka: 42% no LV interneta lietotājiem norāda, ka nekad neiepērkas internetā!
Savukārt netā atrodamā informācija saka ka pirkumus veic katri 2 no 3 cilvēciņiem.
Visā šajā penterē neatradu info par sadalījumu starp tautībām, bet mana priekšnojauta saka man priekšā, ka latviešu valodā runājošie ir vispasīvākie pirkumu veicēji, un aktīvākās LV ir sievietes.
Tad nu piemetam skaitļus…ja paņemam “širpotrebu” vai arī sezonāli pieprasītas preces palaišanu affiliate tīklā, piemēram sniega lāpstas ar piegādi mājās bez maksas, kas šosezon bija ļoti aktuāli Latvijā (man par laimi šie prieki gāja secen, jo atrados tur, kur sniega parādīšanās ir dabas katastrofa), tad varam piemest, ka affiliate programmas potenciāls būtu bijis apmēram 400k vienību….Lattelecom gan savus partnerprogrammas rādītājus neizpauž, bet atkal izejot no TNS uzrādītājiem rezultātiem 60% mājsaimniecības no 76% kopumā, kuras vispār ir pieslēgtas pie neta, izmanto digitālās televīzijas, interneta un telefonsakaru komplektus vienlaicīgi… te atkal varam ievilkt elpu un mazliet parēķināt. Nu patīk mums rēķināt svešu naudu ::):):):)
Ko no šī visa mēs varam secināt? Affiliate mārketinga potenciāls Latvijā ir un tas nav pilnībā apgūts, tomēr vēlētos redzēt lielāku un ātrāku partnerprogrammu attīstību.
Lielākie un labākie affiliate mārketeri gūst patstāvīgus un pietiekami pamanāmus ienākumus katru mēnesi, kamēr tie kuri vēl domā sēž malā un gaida iznākumu, tomēr tendences kuras pamanīt var jebkurš jau sen norāda, ka savu produktu un preču piedāvāšana un iepirkšanās internetā kļūst par neatņemamu ikdienas sastāvdaļu arī tepat pie mums.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru